Refund policy
Refund beleid
Periode
Ons retourbeleid is geldig gedurende 14 dagen. Als er 14 dagen zijn verstreken sinds uw aankoop, kunnen we u geen terugbetaling of omruiling aanbieden.
U heeft het recht om uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden te annuleren. U heeft nog 14 dagen na annulering de tijd om uw product te retourneren.
Retourkosten
De kosten voor het terugsturen van bestellingen zijn voor uw eigen rekening. Deze kosten zijn afhankelijk van de grootte van het pakket en de verzendlocatie, raadpleeg de website van de door u gekozen vervoerder voor de exacte tarieven.
Bij weigering van het pakket aan de deur zal de webshop verzend-, retour en administratiekosten tot 80 euro per pakket in rekening brengen.
Wanneer artikelen gebroken of beschadigd arriveren, moet hiervan een melding worden gemaakt met foto of video, en moet deze binnen 48 uur na levering via een mail aan info@suitta.nl verzonden worden.
Uitsluiting van retour
Een product kan niet meer retour verzonden worden wanneer deze:
- Tijdens het bewerken op initiatief van de klant beschadigd of gebroken raakt. Producten die door bewuste aanpassingen van de klant zelf breken kunnen daarom niet worden geretourneerd.
- Kapot, beschadigd, onvolledig of niet in de originele verpakking retour is gestuurd. Producten die zonder gebreken waren geleverd maar defect of beschadigd retour komen worden niet geaccepteerd. Om in aanmerking te komen voor een retourzending moet uw artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin u het ontvangen heeft. Het moet ook in de originele verpakking zitten.
De klant is aansprakelijk voor elke waardevermindering van de goederen of verpakking die het gevolg is van het gebruik van de goederen en die verder gaat dan wat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen te bepalen.
Houd er rekening mee dat als het product of de verpakking beschadigd of incompleet wordt geretourneerd, de kosten voor u in mindering worden gebracht op het bedrag dat wordt terugbetaald of het pakket algeheel zal worden geweigerd. De klant accepteert en aanvaardt de volledige verantwoordelijkheid voor elke waardevermindering op het moment van aankoop van de goederen. Indien er sprake is van waardevermindering op het product zal dit nader worden bepaald aan de hand van twee factoren:
- De staat en volledigheid de verpakking
- De staat en volledigheid van het product
Verschillende soorten goederen zijn vrijgesteld van retourzendingen. Bederfelijke goederen zoals voedsel, bloemen, kranten of tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. We accepteren ook geen producten die intieme of sanitaire goederen, gevaarlijke materialen of ontvlambare vloeistoffen of gassen zijn.
Extra niet-retourneerbare artikelen:
Cadeaubonnen
Downloadbare softwareproducten
Enkele gezondheids- en persoonlijke verzorgingsproducten
Om uw retourzending af te ronden, hebben we een ontvangstbewijs of een aankoopbewijs nodig.
Er zijn bepaalde situaties waarin slechts gedeeltelijke restituties worden toegekend (indien van toepassing)
- Boek met duidelijke tekenen van gebruik
- CD, DVD, VHS-band, software, videospelletje, cassettebandje of een geopende vinylrecorder.
- Elk item dat niet in de originele staat is, beschadigd is of onderdelen mist om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout.
- Elk artikel dat meer dan 14 dagen na levering retour wordt aangemeld, wordt geweigerd.
Retourproces
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
Om van dit recht gebruik te maken, kunt u contact met ons opnemen via info@Suitta.nl.
Geef altijd van tevoren aan dat u een retour verstuurd, zo kunnen wij het spoedig verwerken. Wij zullen dan binnen 14 dagen na kennisgeving van uw retourzending het verschuldigde bedrag terugstorten, mits het product reeds in goede staat is geretourneerd.
Producten die niet aan de voorwaarden voldoen worden per direct geweigerd en teruggestuurd.
Retourzendingen worden zo spoedig mogelijk verwerkt en/of beoordeeld, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket in ons magazijn.
Restituties (indien van toepassing). Zodra uw retourzending is ontvangen en gecontroleerd, kunnen wij u een e-mail sturen om u te informeren dat wij uw geretourneerde artikel hebben ontvangen. Wij zullen u op de hoogte brengen als wij uw restitutieverzoek afwijzen.
Als de retourzending wordt goedgekeurd, wordt de terugbetaling verwerkt en wordt er binnen 14 dagen na ontvangst automatisch een creditering op je creditcard of de oorspronkelijke betaalmethode toegepast.
Ongeautoriseerde retouren (zonder aanmelding) worden niet verwerkt. Het is daarom strikt noodzakelijk om vooraf contact op te nemen met de klantenservice.
Te late of ontbrekende terugbetalingen (indien van toepassing)
Als u nog geen terugbetaling heeft ontvangen, controleer dan eerst uw bankrekening opnieuw.
Neem contact op met uw creditcardmaatschappij, het kan enige tijd duren voordat uw terugbetaling officieel is gepost.
Neem dan contact op met uw bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt gepost.
Als u dit allemaal heeft gedaan en nog steeds geen restitutie heeft ontvangen, neem dan contact met ons op via info@Suitta.nl.
Annuleringen van bestellingen
Annuleringen van bestellingen moeten binnen 30 minuten schriftelijk worden gemeld, anders is uw bestelling al verwerkt en verzonden. Stuur ons een e-mail naar info@ Suitta .nl voor verzoeken om uw bestelling te annuleren.
Retourkosten voor het annuleren kunnen van toepassing zijn.
Ruilen (indien van toepassing)
Wij vervangen alleen producten als deze binnen 48 uur na levering defect of beschadigd aantoonbaar zijn gemaakt, of wanneer het defect gevolg is van een fabricagefout tot 6 maanden na aankoop. Als je het artikel moet omruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op info@Suitta.nl om een retourbon & retouradres te krijgen. Voeg ook foto's van uw defecte product toe aan deze e-mail.
Verzending
Aangezien we verschillende magazijnen over de hele wereld hebben, kunt u ons mailen om een retouradres te krijgen. Retouren zonder een geldige retourbevestiging van ons via e-mail worden NIET vermaakt. Als de retourzending naar het verkeerde adres wordt gestuurd, bieden wij geen restitutie. Het juiste retouradres wordt op het retourformulier vermeld. Voeg ook foto's van het geretourneerde product toe en neem deze op in de e-mail naar ons.
De klant is verantwoordelijk voor het betalen van uw eigen verzendkosten voor het retourneren van uw artikel.
Kosten
Verzendkosten die gepaard gaan met extra service (bijv. versnelde verzending) worden niet vergoed. Als u een terugbetaling ontvangt, zullen deze eerste verzendkosten worden afgetrokken van uw terugbetaling. (Wij bieden over het algemeen verzekerde wereldwijde verzending naar onze klanten aan, en wij verwachten hetzelfde als een retourzending naar ons, op uw kosten).
U dient te overwegen om een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten bij het verzendbedrijf dat u kiest om te retourneren. We kunnen niet altijd garanderen dat we je geretourneerde artikel zullen ontvangen als het niet traceerbaar is.